.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با مقایسه اظهارات نمایندگان دو استان ؛
از قدرت نمایی نمایندگان یزدی تا انفعال نمایندگان مازندران !
شمال نیوز : این اظهارات رئیس مجمع نمایندگان استان یزد و خط و نشان برای وزیر کشور که تنها 4 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد بیشتر از آنکه قدرت آنان را نشان دهد ، انفعال نمایندگان مازندران را نمایان می کند .....
از قدرت نمایی نمایندگان یزدی تا انفعال نمایندگان مازندران !

شمال نیوز : وزارت کشور استانداران هفت استان هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز را منصوب کرده است اما دیگر استان ها هنوز منتظر و بلاتکلیف اند.

به گزارش شمال نیوز ، علت طولانی شدن فرایند انتصاب استانداران آن است که رحمانی فضلی وزیر کشور در دومین دوره وزارت خود از یک سو میل به تغییر استانداران دارد و از سوی دیگر ترجیح می دهد با استفاده از همان مهره های قبلی به کار خود ادامه داده و افراد جدید را به کار نگیرد.

از آنجا که انتصاب استانداران غیر بومی موضوعی نیست که همه در مورد آن اتفاق نظر داشته باشند؛ تکلیف استان ها مخالف هنوز نامشخص است. این را سید ابوالفضل موسوی بیدکی رئیس مجمع نمایندگان استان یزد می گوید. 

 سید محمد میرمحمدی استاندار فعلی یزد به بازنشستگی نایل می اید و طبیعتا از ساختمان استانداری خداحافظی می کند. آنطور که موسوی بیدکی نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی می گوید، میرمحمدی خیلی پیش از این ها قصد بازنشستگی داشت و فقط به خاطر همراهی با دولت صبر کرد تا انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاریم. 

  او در مورد علت معرفی نشدن استاندار یزد گفت: « وزارت کشور به دنبال چرخش استانداران است و استدلال می کند »

  سید ابوالفضل موسوی بیدکی رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مورد اصرارشان برای بومی بودن استاندار گفت: « استدلال وزارت کشور این است که یک استاندار غیربومی نگاه یکسان تری به همه استان دارد و به همین خاطر می تواند در مدیریت موفق تر باشد. ما تصور می کنیم که این موضوع نمی تواند در مورد همه استان ها صدق کند و در هر استان نتیجه متفاوتی خواهد داشت. استان یزد از نظر روابط اجتماعی بسیار پیچیده است و به همین خاطر مایل هستیم که استاندار با فضای استان آشنا باشد تا بتواند با گروه های مختلف از جمله سیاسیون و مذهبیون کار کند».

  وی در مورد گزینه های مورد نظر نمایندگان استان نیز گفت:« بر اساس شاخص ها و ملاک های مورد نظر خودمان به 28 گزینه مناسب رسیدیم. در غربالگری اولیه این تعداد به 6 یا 7 نفر رسیدند. به عنوان رئیس مجمع نمایندگان با نماینده ولی فقیه در استان مذاکره کردم. او نیز گزینه های مورد نظر خود را مطرح کرد و نهایتا به یک فهرست کمتر از 10 نفر رسیدیم».

  این نماینده تاکید کرد: «انتخاب هر یک از این افراد بستگی به این دارد که وزیر کشور مایل باشد از یک گزینه اصلاح طلب استفاده کند یا میانه رو. البته محمدرضا بابایی را نیز به عنوان گزینه چهارم و اصولگرا در نظر داریم.

  موسوی بیدکی در پاسخ به اینکه چقدر به همکاری و تعامل وزارت کشور با مسئولین استانی در فرایند تعیین استاندار امیدوار هستید، گفت: « اگر ما با یک استاندار موافق نباشیم قطعا او نخواهد توانست در این استان به نحوی که شایسته است، کار کند و وزارت کشور نیز این را می داند».

  رئیس مجمع نمایندگان استان یزد : « وزارت کشوری ها در موضوع انتخاب استاندار آگاه هستند و می دانند که تصمیم به حرکت در مسیر خلاف نظر ما به ضرر خودشان است».

  وی افزود: « گزینه های مورد نظر ما مشخص است و وزارت کشور یا باید یکی از این افراد را انتخاب کند و یا باید دوباره بررسی ها را از اول شروع کند. روز از نو و روزی از نو».

  موضع انفعالی مجمع نمایندگان مازندران در موضوع انتخاب استاندار !
  این اظهارات رئیس مجمع نمایندگان استان یزد و خط و نشان برای وزیر کشور که تنها 4 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد بیشتر از آنکه قدرت آنان را نشان دهد ، انفعال نمایندگان مازندران را نمایان می کند .


  چند روز گذشته بود که علی ادیانی اظهار کرد : از منظر تفکیک قوا و قانونی مجمع نمایندگان حق مداخله در انتخاب استاندار را ندارد بلکه تنها حق مشاوره دارد !  

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی نظری متفاوت با نماینده یزدی که با قدرت سخن می گوید داشته و بر نقش صرفا مشورتی نمایندگان تاکید نموده و اعلام می کند : یک امر عقلایی و عرفی وجود دارد و آن اینکه معمولا قبل از انتخاب استاندار، وزیرکشور مشاوره‌هایی را از مجامع، گروه‌ها موثرین اثرگذار و مجمع نمایندگان هر استان دریافت می‌کند و از نگاه مشورتی آنان استفاده می‌کند.  

این عضو مجمع نمایندگان مازندران بازهم برخلاف نظر همتای یزدی خود که صراحتا از گزینه های مشخص مجمع نمایندگان نام برد ، در بیانی کلی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخصه‌های یک استاندار آن است که مطابق هنجارهای ملی، دینی و انقلابی ما تعریف شده باشد و خط قرمزها را رعایت کند و در چارچوب آموزه‌های ارزشی جمهوری اسلامی ایران باشد و بارائه برنامه کوتاه مدت یک ساله و میان مدت منطبق با اسناد بالادستی در راستای توسعه استان گام بردارد و عملکرد استاندار باید هرساله ارزیابی شود.

  صحبتی از انتخاب استاندار در نشست اخیر مجمع نمایندگان مازندران نشد
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی هم پس از جلسه مجمع نمایندگان گفت: در نشست اخیر مجمع نمایندگان استان حرفی از انتخاب استاندار نشد.

وی با اشاره به اینکه بحث سوم در رابطه با رشد و توسعه استان بوده که قرار شد در این راستا یک بررسی همه‌جانبه با مدیریت کلان استان بر این موضوع نیز بحثی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نگاه همه نمایندگان این است که تحولی در مدیریت استانی ایجاد شده تا با برنامه و مدیریت در راستای توسعه استان  مازندران حرکت کنیم.


نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث انتخاب استاندار، گفت: ما نگاهمان بر این موضوع این بوده که یک بررسی همه جانبه با دولت کرده و یک نگاهی که تحولی در سطح مدیریت ایجاد شود که در آینده با تصمیم‌گیری از نظرات همه اعضا به یک نتیجه برسیم.
 
همانطور که خواندید نمیاندگان استان هیچ عزمی برای تاثیرگذاری در انتخاب استاندار ندارند و حتی به خود زحمت طرح مبحث جدی در جلسه مجمع را که چند روز گذشته در بابلسر برگزار شده را ندادند .  
به نظر می رسد باید به نمایندگان مازنی که تعدادشان سه برابر نمایندگان یزدی است توصیه کرد که نسبت به انتخاب نمایند عالی دولت همانند همتایان خود حساس و جدی باشند و جملاتی کلیشه ای چون « نظر مشورتی » و امثالهم دردی را دوا نمی کند .   نمایندگان مازنی باید از لاک انفعال خارج و با قدرت نمایی استانداری شایسته را به وزیرکشور معرفی و برای به کرسی نشستن او از همه توان خود استفاده نمایند .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 شهريور 1396
با توجه به وضعیت استان از هر لحاظ به نظرم حتما باید نه تنها استاندار بلکه تمامی پستهای دولتی همه به افراد غیر بومی واگذار شود مثل همین اداره خودمان که واقعا سه سالیه که آرامش داریم . واقعا بومی ها همه اهل باند بازی و همشهری بازی و فامیل بازی هستند متاسفانه. تاسف بارتر اینکه نمایندگان استان سر هیچ موضوعی نمیتوانند به اجماع برسند مثل همین استاندار یا داستان منطقه آزاد که متاسفانه با لجبازی و رفتار انفعالی نمایندگان به نتیجه نرسید. اصلا نگاه استانی وجود ندارد همه به فکر منافع خودشون و شهرشون هستند متاسفانه. مازندران شده فقط تفریحگاهه پایتخت نشینان و مسافرین دیگر استانها دریغ از اینکه ذره ای پیشرفت و آبادانی و....
نا شناس 28 شهريور 1396
نمایندگان محترم استان خواهشا اختلافات کنار بگذارید و این اختلافات به ضرر استانمان تمام خواهد شد.استاندار غیر بومی احساس مسئولیت نمی کند و بدرد استان نمی خورد.نمایندگان شریف استان دکتر مهدی عبوری را برای استاندار مازندران انتخاب کنید .آقای عبوری فردی هستند که می توانند با همه جناحها و گروه ها تعامل داشته باشند و مطمئن باشید با آمدن آقای عبوری آینده مازندران همراه با توسعه و سازندگی خواهد بود پس به آقای عبوری اعتماد کنید و قدر این مدیر بومی و توانمند و دلسوز را بدانید.
پاسخ ها به این نظر
امیری 28 شهريور 1396
بخدا حاجی عبوری سرمایه بزرگی هستند برای مازندران بنابراین قدر این سرمایه را بدانیم و بدرستی از آن استفاده کنیم.
عای 28 شهريور 1396
شمال نیوز بیشتر بدنبال شیر کردن نمایندگان هست تا گزینه مدنظرش را حمایت کنند.دولت رای آورد خودش باید پاسخگو باشد و اختیار معرفی استاندار را دارد.با طومار نویسی درپی اعمال فشار نباشید.
سوادکوهی 28 شهريور 1396
وقتی از زیراب تا سرخ کلاه سه ساعت تو ترافیک هستیم نشون میده نه دولت داریم نه استاندار نه نماینده نه فرماندار نه شهردار همه دروغگو هستید
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 28 شهريور 1396
سلام وقتی زمینهای خود را به تهرانیها میفروشید حالا باید هم تو ترافیک باشید البته از سالهای پیش غرب استان که توترافیک بودن ولی خوشبحال ما سارویها که به غریبه ها زمین نمیفروشن .
سوادکوهی ریکا 28 شهريور 1396
کاملا با نظر شما موافقم وقتی زمین میفروشید منتظرت تبعات اجتماعی و زیست محیطی و کمبود آب و ترافیک و زباله باشید

تا 50 سال پیش همه فرار میکردن به تهران و تهران بودن افتخار بود ما مازندرانی ها راه تهران را بلد نبودیم. حالا برعکس شده تهرانی ها اوج مصیبت و فلاکت را درک کردند و میان مازندران ولی ما مازندرانی ها زمین به تهرانی ها میفروشیم تا پول بدهیم فرزندانمان برن تهرن اسیر و گرفتار بشن
Amir 28 شهريور 1396
بی لیاقت تر از نمایندگان مازندرانی کسی نیست. نه عرقی نه شهامتی و ... باید افسوس خورد
نا شناس 27 شهريور 1396
شما را به خدا فرمانداران بازنشسته که توانایی کار ندارند را عوض کنید
ساروی ریکا 27 شهريور 1396
سلام وقتی نمایندگان محترم مستقیم از درب اتاق این استاندار وارد اتاقش می شوند وباهاش داداش اند مگر ..... که استانداری بیاید با صلابت و شخصیت و کار بلد و شایسته .دولت دکتر روحانی که ما رای دادیم در این دوره معلوم نیست چکار می کند جهار سال هرچه مدیر کل .... بود پست گرفتند واین استاندار هم.... همه کارکنان ناراضی مردم ناراضی استان مازندران با این همه مزایا و این همه عقب ماندگی .
قائم شهری 27 شهريور 1396
مرد حسابی بیشترین دعوا تو سوادکوه هست با تهرانی ها اون وقت ما به اینا زمین می فروشیم.اینایی که از سوادکوه می گذرن به خاطر اینه که بیان به شهر شما و تو زمین هایی که از شما خریدن خوش باشن چون شهر شما راه ارتباطی درست و درمون نداره برای همین باعث زحمت ما میشن.واقعا هم خوش به حالتون چون از شهمیرزاد،چاشم،فولادمحله و... رو دادید سمنان زحمتش رو براتون بکشه.تازه به فرض این که زمین هم فروخته باشیم ولی این قدر قدرت داریم که باج ندیم نه مثل شما که هم زمین می فروشین،هم زبون و فرهنگ می فروشین هم درباره مختوم قلی خان ترکمن براتون همایش میزارن،هم از بازار ترکمن خرید می کنید و چیز های دیگه ولی بچه مدرسه ای های ما تو مدرسه به زبون مادری صحبت می کنن و علاقه عجیبی به فرهنگ خودشون دارن نمونه ی این حرف من همین همایش سوادکوهی های مقیم تهران تهرارای چندمین بار تو تهران برگذار شد.جدا از همه ی اینه تا حالا ترکمن ها،بوچ ها،سیستانی ها،ترک ها،لرها،کردها و... که تو شهرت هستن رو شمردی،به نظرت اینا تو دریا زندگی میکنن یا تو چادر یا تو زمین هایی که شما فروختید .شمال نیوز چاپ نکردی دیگه تو سایت نمیام چون این در جواب توهین به سوادکوهی هاست.
زیرآب 27 شهريور 1396
وقتی زمین میفروشید منتظرت تبعات اجتماعی و زیست محیطی و کمبود آب و ترافیک و زباله باشید. تا 50 سال پیش همه فرار میکردن به تهران و تهران بودن افتخار بود ما مازندرانی ها راه تهران را بلد نبودیم. حالا برعکس شده تهرانی ها اوج مصیبت و فلاکت را درک کردند و میان مازندران ولی ما مازندرانی ها زمین به تهرانی ها میفروشیم تا پول بدهیم فرزندانمان برن تهرن اسیر و گرفتار بشن
شهروند 28 شهريور 1396
صنعت توریست در ترکیه وقبرس ودبی و.... داره بیشترین در آمد رو ایجاد میکنه اونوقت یه عده حضور هم وطن تهرانی مارو به استان مثل اشغال سرزمین توسط بیگانه نگاه میکنن برادر من برو زیر ساختتو درست کن اینایی که بهشون میگی تهرانی هم نعمت هیتند هم ثروت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.244 seconds.